Friday, May 29, 2009

GAMBAR HARI GURU 2009



Bacaan IKRAR GURU dan Nyanyian lagu GURU MALAYSIA.
Warna tema ialah merah



Antara band yang membuat persembahan

sketsa yang mencuit hati

Bacaan puisi Bahasa Tamil


Sajak Bahasa Melayu

kertas program Sambutan Hari Guru 2009

Back drop

Peserta yang mengambil bahagian dalam persembahan pentas cukup berdisiplin di belakang pentas

sabar menunggu giliran

Cik Hjh Siti Asiah, Pn Hjh Zaleha, Pn Masita dan Tn Hj Zakaria serta Ketua-Ketua Bidang
begitu ceria menyaksikan persembahan pelajar

Pengacara Majlis hari ini....

Hadiah untuk para guru


Guru-guru yang jelita

En Shahrul Rizan dan Pn Farah Anom...DJ berpengalaman


Diklamasi sajak Bahasa Inggeris

Tarian Endang turut dipersembahkan

Terima kasih....cenderamata dari Koperasi SMKTTJ






Kumpulan-kumpulan band yang membuat persembahan. Boleh tahan...

Ramainya camera man....macam persembahan artis popular..



KAU ILHAM KU dari En Fadzli dan Pn Masita

2 ulasan:

Anonymous said...

Tahniah kepada guru-guru Sekolah Menengah Taman Tuanku Jaafar kerana telah berjaya membimbing pelajar-pelajar dalam bidang muzik(band). Anak saya salah seorang darinya. Melihat gambarnya bermain atas pentas sangat membangga dan menggembirakan saya sekeluarga. Beliau sendiri apa lagilah. Terima kasih cikgu terutama cikgu Fadzli. Kesabaran cikgu dalam mendidik mereka sangat kami kagumi sebab kami sedia maklum dengan perangai mereka semua. Selamat Hari Guru

Cikgu Muhamad Fadzli Hamid SMKTTJ said...

Terima kasih kepada mereka yang singgah melawat blog SMKTTJ. Saya sungguh terharu dengan komen-komen anda terutama berkaitan muzik pelajar-pelajar SMKTTJ. Saya sebagai guru muzik sentiasa memberi peluang, ilmu yang ada kepada pelajar-pelajar saya. Saya faham dan menerima hakikat bahawa ada di antara pelajar-pelajar tersebut tidak berapa cemerlang di dalam akademik dan ada yang pernah melakukan salah laku disiplin, tetapi bagi saya, masih ada ruang untuk mereka untuk kita hargai iaitu bakat mereka, jangan kita persiakan....saya amat terharu terutama Sambutan Hari Guru 2009 baru-baru ini..terharu melihat mereka begitu cemerlang dengan persembahan mereka, suara yang koyak-koyak tu kita maafkan.Apa yang pasti mereka puas, pelajar yang menonton terhibur. Saya juga rasa puas kerana akhirnya berjaya menonjolkan bakat mereka. Apa yang pasti itu merupakan sumbangan terakhir saya di dalam muzik SMKTTJ kerana saya akan melanjutkan pelajaran bermula awal Julai 2009. Buat budak-budak band, teruskan perjuangan disamping tingkatkan keperibadian diri, hormati ibu bapa,guru dan orang yang lebih tua. Ingat, mungkin kita kurang dari segi akademik tetapi ada kelebihan lain yang Allah telah tetapkan kepada kita asalkan jangan derhaka kepada ibu bapa kita.

Wowzio Panoramic Slideshow